loading...
شوت بال
سعید صفارو رضا صفار بازدید : 213 دوشنبه 19 دی 1390 نظرات (0)

بيوگرافي خواندني ليونل مسي

ليونل آندره مسي در ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روزاريو آرژانتين به دنيا آمد. او كه هم اكنون عضو تيم ملي بزرگسالان آرژانتين و تيم باشگاهي بارسلوناست با بازيهاي درخشان خود توانست عنوان مارادوناي جديد را بدست آورد اما لقبي كه توسط خودش انتخاب شده ((جانشين )) است. لئو فرزند يك خانواده متوسط بود. او وبرادر بزرگش ماتياس مانند پدرشان عاشق فوتبال بودند در پنج سالگي به تيم گراندولي همان تيمي كه پدرش بعنوان مربي در آن مشغول بود پيوست. در يازده سالگي پزشكان از وجود يك بيماري مزمن در او خبر دادندكه مي توانست باعث توقف رشدش شود اين اتفاق باعث مي شد كه قد ليونل حداكثر به ۱۵۰ تا ۱۵۵ سانتي متر برسد. براي درمان لئو هر ماه ۱۵۰۰ دلار هزينه لازم بود و از آنجا كه خانواده مسي قادر به پرداخت آن نبودند تصميم گرفتند به اسپانيا مهاجرت كنند تا فرزندشان در آنجا تحت درمان قرار گيرد.

كشف يك استعداد

در اسپانيا كارلوس و كاچ مدير ورزشي باشگاه بارسلونا استعداد مسي را كشف و پس از ديدن بازي اش او را براي تيم جوانان بارسا انتخاب و يك هفته بعد با او قرار داد بسته و تمام هزينه درمان او را پذيرفتند. درماني كه دو سال به طول انجاميد و باعث شد تا قدلئو به ۱۶۹ سانتي متر برسد. ليونل خيلي زود توانست با حضور در تركيب تيم دوم بارسا ركورد جالبي از خود برجاي گذارد. او درآن فصل توانست در ۳۰ بازي ۳۷ گل به ثمر برساند. مسي اولين گل رسمي اش را براي بارسلونا در تاريخ يكم مي۲۰۰۵ در مقابل الباسته بالومپايه در حاليكه تنها هفده سال و ده اه و هفت روز سن داشت به ثمر رساند و توانست به عنوان جوانترين گلزن در لاليگاي اسپانيا مطرح شود.

حضور در تيم ملي

مسي پس از درخشش در تيم جوانان بارسا توجه مسئولان تيم ملي اسپانيا را نيز به خود جلب كرد. با آنكه آنها خواهان حضور مسي در تيم ملي اين كشور بودند اما او اين پيشنهاد را رد كرد و در ژوئن سال ۲۰۰۴ در حاليكه پيراهن تيم ملي آرژانتين را بر تن داشت در بازي دوستانه بين دو تيم فوتبال زير ۲۰ سال آرژانتين و پاراگوئه به ميدان رفت . در سال ۲۰۰۵ خوزه پكر من او را به تيم ملي بزرگسالان آرژاتين دعوت كرد. مسي در اولين بازي اش در مقابل مجارستان دردقيقه ۶۳ به ميدان رفت اما پس از ۴۰ ثانيه از زمين مسابقه اخراج شد. پس از آن او اولين بازي رسمي خود را براي تيم ملي كشورش در برابر پاراگوئه انجام داد.

دومين بازيكن جهان در سال ۲۰۰۸

ليونل توانست عنوان دومين بازيكن سال فوتبال جهان را در سال ۲۰۰۸ و بعد از كريستانو رونالدو از آن خود كند. كمتر از يك ماه قبل از اين انتخابات در حالي كه رقابت شديدي ميان رونالدو و مسي وجود داشت تيه ري هانري مهاجم فرانسوي تيم بارسلونا مدعي شد كه به جاي رونالدو، مسي شايسته كسب اين عنوان است. ريكاردو كاكا نيز كه در سال ۲۰۰۷ موفق به دريافت اين جايزه شده بود در اين خصوص گفته بود كه مسي به دليل توانايي هاي شخصي اش بهتر از ستاره شياطين سرخ و مستحق اين عنوان است. فرناندو گاگو ستاره آرژانتيني و رئال مادريد هم معتقد بود كه ليونل مسي بهتر از كريستيانو رونالدو است چرا كه سبك بازي حركت با توپ و تغيير دادن بازي اش بهتر از رونالدو است.

حمايت مارادونا از لئو

ديه گو مارادونا اسطوره بي همتا و داراي عنوان بهترين بازيكن تمام دوران فوتبال يكي از حاميان اصلي مسي است. مسي كه اخيرا شماره ده تيم ملي آرژانتين را از آن خود كرده با بازيهاي بي نظيرش نشان داده كه مستحق پوشيدن اين پيراهن افسانه اي تيم ملي آرژانتين است . لئو پس از به ثمر رساندن گل بي نظيرش مقابل ختافه در نيمه نهايي جام حذفي اسپانيا توانست خاطره گل تاريخي مارادونا را در جام جهاني ۱۹۸۶ در مقابل انگلستان زنده كند. بازي هاي خيره كننده مسي باعث شده تا باشگاه بارسلونا در ۲۷ ژوئن قرار داد جديد ي با او منعقد كند. طبق يكي از مواد اين قرار داد هر تيمي كه خواهان به خدمت گرفتن مسي است بايد مبلغ۱۵۰ ميليون يورو يعني ۳۰ ميليون بيشتر از مبلغ فروش رونالدينهو به اين باشگاه بپردازد

مسي و دنيايي بي حاشيه

ليونل مسي در حاليكه يكي از بزرگترين فوق ستارگان فوتبال جهان است اما همچنان زندگي كم حاشيه اي دارد. با اينكه تمام دوربين هاي خبرنگاران و عكاسان جهان در پي شكار لحظه هاي متفاوت از زندگي او هستند اما هميشه ناكام مانده و حتي يك داستان جنجالي از او به چاپ نرسيده است . او آنقدر محجوب است كه در زمان مصاحبه با خبرنگاران سرخ ميشود و آنقدر خجالتي است كه دكو بازيكن پرتغالي بارسا كه حكم برادر بزرگش را پيدا كرده او را براي خريد لباس بيرون مي برد . او خيلي راحت به خبرنگاران گفته بود كه برادرش ماتياس مسئول مالي اوست و هروقت كه بخواهد از او پول مي گيرد و هيچوقت نمي داند كه چقدر پول ندارد. همان برادري كه چندي پيش به جرم حمل اسلحه توسط پليس دستگير شده تا منابع خبري آرژانتين از رسوايي تازه در زندگي خانوادگي ليونل مسي كه وابستگي زيادي به خانواده اش دارد خبر دهند. اكثر دوستان نزديك لئو معتقدند كه شخصيت او در داخل و خارج زمين فوتبال متفاوت است . با اينكه در داخل زمين مي توان جسارت و اعتماد به نفس زياد او را حس كرد اما در بيرون از زمين تبديل به يك پسر بچه آرام و كم حرف مي شود. مسي در خانه وقت خود را به تماشاي تلويزيون و گوش دادن به موسيقي مي گذراند. از نظر او بهترين جاي دنيا كاناپه اتاق نشيمن خانه اش است. غذاي مورد علاقه لئو هم خوراك ماهي پخته شده توسط مادرش است. 


براي دانلود ده گل برتر مسي بر روي اين سايت كليك كنيد:

http://js8.ir/post-171.aspx
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 497
  • بازدید کلی : 8,091
  • کدهای اختصاصی

    ا


    دریافت کد

    مشاهده جدول کامل ليگ برتر ايران